f

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore. Excepteur sint lorem cupidatat.

You may like:

Program Eğitmeni

Ceyda TEZEL
MCC Eğitmen

Sertifika

 

“Değişim sen karar verdiğinde başlar!” 

21.Yüzyıl Öğrenme Becerileri

 

“Beyniniz eğer onu doğru kullanırsanız, sayısız yıldız, güneş sistemi, galaksi ve zihninizin içinde düşünce evrenleri yaratma yeteneğine sahiptir”

 

Tony Buzan

 

Gelecekle birlikte değişen dünyada kişilerin ihtiyaç duyacağı becerilerin ne olduğuna dair pek çok fikir var. 21’inci yüzyıl becerileri olarak vurgulanan yaşam boyu öğrenme, iletişim, sayısal okuryazarlık, teknolojik okuryazarlık, problem çözme, yaratıcı ve eleştirel düşünme, çeşitliliklere değer verme, takım çalışması becerileri…

 

Becerileri konusunda güçlü inançlara sahip kişilerin, öz-yeterliğinin farkında olması ve bunu geliştirmesinin de etkili ve verimli çalışmasına katkı sağladığı bilinmektedir. Eğitim evet temel sağlar, üniversite bu temeli sağlamlaştırır bununla birlikte bu becerileri geliştirmeyi sadece kişinin kendisi gerçekleştirebilir.

 

Bu beceriler, yaşamın her alanına dahil edebilmeniz için de önemli bir kaynağa ihtiyaç vardır; Tutku.

 

Tam olarak kendimizi, geleceğimizi gerçekleştirmeye bizi götürecek olan tutkudur. Şimdi bir de gerçek dünyaya dönelim ve bakalım içinde bulunduğumuz, çocuklarımızı bekleyen geleceğe; Fütüristlerin ve geleceğe kafa yoran uzmanların deyimiyle, çocuklarımızın %65’i gelecekte, daha şimdi henüz belli bile olmayan ve tamamen yeni iş modellerinde çalışacaklar.

 

Bu hayatlarında istediklerini gerçekleştirmek için uğraşırken, hayatın risklerine katlanabilmeleri, yeni gelişmeleri takip etmeleri ve yeni yetenekler edinmeleri, mevcut yeteneklerini de geliştirmeleri gerekmektedir.

 

Bu durumda gelecek nesillerin ihtiyaç duyacağı beceriler nelerdir?

 

Daha çok yenilerde dinlediğim, Harvard eğitim uzmanı Tony Wagner’in bu konularda neler yapılabileceği hakkındaki tavsiyeleri gerçekten önemli.

https://www.youtube.com/watch?v=NS2PqTTxFFc#action=share

 

 

 

Kısaca şöyle tanımlıyor;

 

Eleştirel düşünme ve problem çözme

 

Ağlar genelinde iş birliği yapmak ve etki yaratarak öncülük etmek

 

Hız ve uyum

 

Girişkenlik ve girişimcilik

 

Etkili sözlü ve yazılı iletişim

 

Bilgiye erişme ve bilgiyi analiz etme

 

Merak ve hayal gücü

 

Wagner, günümüzde problemlere yaratıcı çözümler üretebilecek, eleştirel düşünme becerileri gelişmiş bireylerin yetişmesinin önemini vurguluyor. Farklı disiplinlerde öğrenilen konuları doğru bir biçimde sorgulayarak birbiriyle ilişkilendirebilen öğrencilerde eleştirel düşünme becerilerinin gelişebileceğini belirtiyor. İletişim becerilerinin sadece kendisini sözlü ve yazılı olarak akıcı ve etkili ifade etmekle sınırlı olmadığını söyleyen Wagner, etkin dinlemenin de önemli bir iletişim becerisi olduğunu ifade ediyor. Bu becerilerin yanı sıra işbirliği becerilerini de geliştirebilen öğrencilerin, problemlere yaratıcı çözümler getirebilen ve yenilikçi fikirler üretebilen bireyler olarak 21. yüzyıla donanımlı bir şekilde hazır olabileceklerini savunuyor. Bu tarz bir öğrenme modelini uygulayan öğretmenlerin de bilgiyi öğrencilere doğrudan aktarmak yerine, aslında bir koç gibi görev yapmalarının önemini vurguluyor.

 

Sonuç olarak günümüz dünyasına gelişime, ilerlemeye, bilimle yön veren ülkelerin eğitim sistemleri, çocuklara cevap vermek yerine, soru sormayı öğretiyor ve teşvik ediyor. Böylece sadece verileni alabilen değil, merak eden, çabalayan, amaç oluşturan, emek harcayan, hayal eden ve üreten gelecek için adım atmış olabiliriz…

 

O zaman sormak gerek yeni nesillere;

 

Siz gençler, yaşamınızın kendisini bir proje olarak düşünürseniz mutlu, üretken, saygın, tutkulu bir yaşam sürebilmek için neleri, ne kadar, kimlerden ve ne zaman öğrenmeniz konusunda kısa orta ve uzun vadeli planlarınız var mı?

 

Sizin yaşam projeleriniz, hayalleriniz neler?

 

Bunları gerçekleştirecek becerileriniz neler?

 

Bunlar için sizin kendi yapabilecekleriniz şeyler neler?

 

Yaratıcı Düşün —- Kendi öğrenme ve becerilerin üzerinde düşün, güçlü yanlarını ve zayıf yanlarını belirle. Kaynaklarının değerlendirmesini yap. Hayal et. Bundan 10 yıl sonra neyi yapamadığın için üzülmemen gerektiğini düşün.

Hayal Et — Zayıf yönlerin için neler yapabilirsin yaz. Hayallerini paylaş, değişime açık ol. Yeni bir şey dene. Ve tekrar hayal et. Tekrar dene.

Yarat — Hayallerin için harekete geç. Eylem adımlarını belirle, kaynaklarını gözden geçir. Nasıl günlük hayatına dahil edebileceğini planla. Planlarını eleştir, bundan çekinme.

Yönet — Kendine geri bildirim ver. Harekete geçmek için sorumluluk al. İhtiyacın olan kaynakları hayatına dahil etmek için süreci yönet. Başka bakış açılarını değerlendir. Soru sor kendine. Kendi merkezini fark et.

Uygulama Yap — Sonuçları değerlendir. Memnun olduğun kısımlar için kendine dönüt ver. Eleştirel düşün. Amacın için kendine sorular sor. Fark ettiğin yeni şeyleri planlamana dahil et. Sonucu hisset.

Bu becerileri sadece üniversite yıllarında hayatımıza dahil etmek yerine eğitimin içinde, okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversitede giderek derinleşen, gelişen bir biçimde kazanıldığında ve hatta hayatın tüm alanlarına dahil edildiğinde başarı gelmektedir.

 

İşte tam da bu nedenlerle onları, gerçek hayattaki ortamlarda karşılaşabilecekleri karmaşık olaylarla bile başa çıkabilmek için, öğrenme ortamına odaklanmış, daha fazla probleme dayalı, takım ruhu olan, soran, merak eden ve de hayal kurabilen hayat boyu öğrenenler olmalarına teşvik eden bir eğitim sisteminde yetiştirebilmek dileğiyle…

 

 

 

Ceyda Tezel

Aile Danışmanı – Profesyonel Koç

User registration

You don't have permission to register

Reset Password