NEFES KOÇLUĞU

Acı ama gerçek; biz çevresel etkiler, yaşam şartları gibi çeşitli nedenlerle yaşam kaynağımız olan, nefesi doğru almayı unutuyoruz. Bedenin hareket edebilmesi, düşünebilmesi, organların, hormonların, tüm sistemin çalışıp yaşamın devamlılığının sağlanması için solunum yapmamız gerekir. Nefesle alınan oksijenle, yediğimiz besinler yakılarak, bedenimizin ihtiyacı olan enerji üretimi yapılır.

Doğru nefeslerle bedenimizin ihtiyacı olan oksijen karşılanırsa; yaşlanma sürecinin yavaşlaması, güzel görünüm, bilinçte yükselme, daha neşeli olma, koşulsuz sevgiyi yaşayabilme ve ifade edebilme, duygusal ve zihinsel acıların yok olması, dikkatini toplayabilme, olaylar karşısında çözüm odaklı olma, başarılı, daha enerjik ve toksinlerden arınmış sağlıklı bir yaşam sürdürülür.

Ayrıca nefes; kronik mutsuzluk, bağımlılıklar (alkol, sigara, yemek), sürekli yorgunluk, kronik ağrılar (migren, kas, vb.), astım ve solunum yolu hastalıkları, alerjiler, romatizma, kalp ve damar sistemi hastalıkları, panik atak, depresyon, fobiler, dikkatsizlik, hiperaktivite, uykusuzluk, cinsel sorunlar, hayattan tat alamama hallerinde etkilidir.

Yetersiz nefeslerle bedenimizin ihtiyacı olan oksijen karşılanmazsa; yiyeceklerin depolanmasına dolayısı ile kilo almaya yatkınlık, dolaşım bozukluklarına, kalp hastalıklarına, en fazla oksijeni tüketen beynin yeterli oksijen alamaması nedeni ile, zihinsel bulanıklık, dikkat eksikliği, hiperaktivite, negatif düşünce, depresyon, işitme ve görme bozuklukları, yaşlanma, sürekli yorgunluk, sinirlilik, panikatak, uyku bozukluğu, kendinden memnuniyetsizlik, lenf sistemi bozukluğu, kanser gibi daha birçok olumsuzluğa sebep olur.

Nefes Çalışmalarının Faydaları;

Nefes kontrolünde başarılı olan kişiler her türlü etki karşısında olağanüstü direnç ve dayanıklılık gösterebilirler. Ayrıca nefes kontrolü kişinin fizyolojisinde anında değişiklikler meydana getirebilir. Bu yüzden de nefes egzersizleri kadim zamanlardan beri kendini geliştirme eğitimlerinin ayrılmaz bir parçası olarak kullanılmaktadır.

Nefes ustaları, nefeslerini kontrol ederek yeterli oranda irade ve inanç geliştirdiklerinde buna bağlı olarak kendi fizyolojileri hakkında derin bilgi sahibi olabilir ve bedenlerinde belirli bazı kimyasalları bilinçli olarak üretebilirler. Beden üzerinde ustalaşmak, amaca yönelik (zayıflamak, kaliteli uyku uyumak, dikkatli, enerjik olmak gibi nedenlerle uygulanacak olan) doğru nefes egzersizleri kullanımıyla başlar.

Nefes eğitiminin amacı;

Yaşam şartları, sosyal, ekonomik, çevresel faktörlerin etkisiyle unuttuğumuz doğru nefes almayı, bedenimize hatırlatmak ve nefesi hayatımıza yeniden kazandırmak.

Nefes tekniklerini kullanarak, hedef ve amacımıza kestirme ve garanti yoldan ulaşmak…

Nefes eğitimlerimiz iki aşamada gerçekleştirilmektedir. 

İlk aşamada amacımız fiziksel bedenimizi güçlendirmek ve duygularımızın kontrolünü sağlamaktır.

Doğru nefes vücuttaki kullanılabilir oksijen oranını artırarak bağışıklık sistemimizi güçlendirir, hücre yenilenme hızımızı artırır, yaşlanma sürecimizi yavaşlatır.

Kalp hastalıkları tedavisini önemli ölçüde destekler. Kanser, solunum yolları ve daha birçok fiziksel beden hastalıklarımızı önler. Gün boyu oluşan toksinlerin tamamının dışarı atılımını sağlayacağı için daha enerjik, dinç ve sağlıklı oluruz.

Duygularımızın arkasında hormonlar vardır. Kısaca duygu=hormon=duygusal zekâ diyebiliriz. Nefes teknikleri ile sinir sistemimize, limbik sisteme dolayısıyla duygularımıza etki edebiliriz. Olaylar karşısında göstereceğimiz duygusal tepkileri, nefes teknikleri ile yönetir ve duygularımızın ibresiyle kimsenin oynamasına izin vermeyiz.

Birinci aşama eğitim sonucunda;

Vücudumuzda ki hastalıklı veya ileride hastalanması olası bölgeleri tespit etmeyi,
Nefesin ulaşamadığı noktaları ve bu noktalara nefesin (oksijenin, enerjinin) gidebilmesi için neler yapılabileceğini,
İmza gibi kişiye özel olan, nefes analizimizi yapmayı,
Nefes analizine uygun, nefes reçetesi hazırlamayı,
Nefesin; psikolojimiz, kişiliğimiz, karakterimiz üzerindeki etkilerini,
Vücudumuzun kanalizasyon sistemi diyebileceğimiz lenf sisteminin, nefes teknikleri ile daha aktif çalışmasını sağlamayı,
Toksinlerden arınmayı (toksinler %70 oranında nefesle atılır),
Asit-baz dengemizi sağlayarak, daha bazik bir bedene sahip olmayı,
Uygun kas egzersizleri ve nefes teknikleri ile nefesimizin kapasitesini, derinliğini süresini artırmayı
Duygularımızın kontrolünü sağlamayı,
Stresi yok etmeyi,
Psikolojimizi düzeltmeyi (psikoloji= nefes olduğunu),
Öfke, korku, tedirginlik, keder suçluluk gibi bastırılmış duyguları kontrol altına alabilmeyi,
Panik atak, anksiyete ve depresyona karşı uygulanacak olan nefes tekniklerini,
Sağlıklı olmayı ve hastalıklarla daha kolay başa çıkmayı,
Hayat kalitemizi artırmayı,
Nefes teknikleriyle Auramızı güçlendirmeyi
Aura görmeyi,
Çakraları ve çakraları nefesle aktive etmeyi,
Duygu bedenimizi tanımayı ve fiziksel bedenimizde ki yansıma noktalarını,
Duygularımızı nefesle değiştirip, dönüştürmeyi,
Nefes tekniklerini amacımıza yönelik kullanmayı, öğreneceğiz.

2. Aşama eğitimde amacımız; nefesimizin farkına vararak, zihnimizin sakinliğini, sessizliğini ve nefes teknikleri ile bilinçaltımızın temizliğini, kontrolünü sağlamak

Nefesimizin farkına varmak, sadece nefesimizi izlemek; şimdinin gücünü anlamamızı, şimdide yaşamamızı, geçmişin korkularından, geleceğin endişelerinden arınmamızı sağlayarak, yaratıcı zihnimizi kullanımını geliştiririz.

Amaca yönelik nefes teknikleri uyguladığımızda, bilinçaltımızda ve hücre hafızamızda birikmiş olan, tüm eski negatif kayıtlarımızın, yanlış inançlarımızın, geçmiş travmalarımızın temizlenmesini sağlarız. Olaylar karşısında ön yargısız, suçlamadan, tepki vermeden, yerinde ve zamanında karşılık verebilme yeteneğimizi güçlendiririz.

İkinci aşama eğitim sonucunda;

Geveze zihnimizi susturmayı ve yaratıcı zihnimizi (bize çözüm sunan, sorularımıza cevap bulmamızı sağlayan, işte bu diyebileceğimiz fikirler ürettiğimiz) uyandırmayı,
Fizik beden, zihin ve nefes arasındaki etkileşimi,
Zihin dalgaları ve nefes teknikleri ile zihin dalgalarını deneyimleyebilmeyi,
Hipnoz ve nefesle ilişkisini,
Meditasyon nedir, nasıl uygulanır?
Meditasyon uygulama ve yorumlamayı,
Sağ- sol beyin dengesi oluşturmayı,
Ego ve egoyu faydalı hale getirmeyi,
Sezgisel gücümüzü uyarmayı,
Nefesle şifa uygulamayı (şifa enerjisini hissetme ve şifa uygulamaları)
Bilinç, bilinçaltı, üst bilinç ve ortak bilincin nefesle ilişkisini,
Hayatımızdaki kişilere karşı duyulan kin, öfke, kızgınlığın giderilmesi ve affetmeyi,
Nefesin sese dönüşümü ve nefes teknikleri ile ses kalitesini artırmayı,
Omurga, kundalini ve nefesle aktivasyonunu,
Yapılan kişisel nefes analizi sonucu; bedeni hasta eden duyguların vücudumuzda ki yerlerinin belirlenmesini,
Nefes uygulamaları ve olumlamalar ile duygulardan özgürleşmeyi,
Optimal nefes alarak; Yargılamadan, Eleştirmeden ve Suçlamadan yaşayabilmeyi,
Geçmişi affetmeyi (bilinçaltı temizliği)
Sporda, diksiyonda, kekemelikte, sanatta, edebiyatta nefes ve etkilerini,
Nefesle dikkat ve konsantrasyonu artırmayı,
Nefesle bedensel arınma ve şifalanma meditasyonlarını, öğreneceğiz.

Fizik bedenimiz, duygu bedenimiz ve zihnimiz üzerinde kontrol sağladığımızda, hayatımız boyunca genç, dinç, enerjik ve sağlıklı oluruz.

Nefes giren bedende hastalık, mutsuzluk ve kıtlık bilinci barınamaz.

Program İçerikleri

  • Genel nefes tanıtımı
  • Amaca yönelik bir çok nefes tekniği
  • Nefes tekniklerinin yararları
  • Nefes kapasite ölçümü
  • Üst solunum ve alt solunum
  • Diyafram
  • Diyafram yararları
  • Diyafram egzersizleri
  • Diyafram kullanmaya yönelik beden çalışması
  • Tıslama çalışmaları
  • Diyafram ve kaburga arası kasları geliştirme egzersizleri
  • Dört zamanlı nefes çalışması
  • Nefes alma-tutma ve verme zamanlarını geliştirmek
  • Burun kanalları
  • Neden burun neden diyafram
  • Burun kanallarını açma teknikleri
  • Doğru nefes alımı üzerine teknik alıştırmalar
  • Kıtlık bilincinin nefesle ilişkisi
  • Bolluk ve bereketi nefesle hayatına almak
  • Ağrı ve sancı dindirme
  • Fiziksel bedenimizi nefeslerle gevşetme
  • Nefesle meditasyon ve yorumlanması
  • Ateş nefesleri
  • Zayıflama ve şişmanlama için nefes
  • Pratik nefes teknikleri
  • Duygu beden
  • Duygu beden nefes ilişkisi
  • Nefesle duygu kontrolü ve yönetimi
  • Çakra nedir?
  • Nefesle çakra ve hormon ilişkisi
  • Nefesle çakraların aktivasyonu ve dengelenmesi
  • Stres kontrolü
  • Öfke, korku, tedirginlik, suçluluk duygularının kontrolü
  • Burun, sağ sol beyin ve duygu ilişkisi
  • Nefes teknikleri ile sağ sol beyin dengesi
  • Bedenin nefeslerle asit- baz dengesini sağlamak
  • Aura güçlendirme
  • Nefeslerle duygulardan özgürleşme

 

  • Düşüncenin – zihnin kontrolü
  • Nefes farkındalığı oluşturmak
  • Şimdinin gücünü anlama
  • Nefesle zihni durdurma şimdide kalma.
  • Şimdide, anda yaşama becerisi
  • Geçmişin korkularından, geleceğin endişelerinden arınma
  • Ben oyum nefesi
  • Meditasyon
  • Bilinçaltı kontrolü
  • Bilinç, bilinçaltı, üstbilinç ne demektir
  • Bilinç, bilinçaltı, üst bilinç ve ortak bilincin nefesle ilişkisi
  • Bilinçaltı hayatımızı nasıl etkiler
  • “İnsan yedisinde neyse, yetmişinde odur” ata sözümüz ve değişimin önemi.
  • Değişime, dönüşüme hazır mıyız?
  • Farkındalık
  • Nefes teknikleriyle yeniden doğuş
  • Ego ve egoyu faydalı hale getirmek
  • Sezgisel gücümüzü uyarmak
  • Nefes uygulamalarıyla şifa
  • Kin, öfke, kızgınlığın için nefes tekniği
  • Affetme
  • Nefesle ses kalitesini artırma
  • Omurga, kundalini aktivasyonu
  • Duygu bedenimizi keşfetme
  • Nefes alarak, yargılamadan, eleştirmeden ve suçlamadan yaşayabilme,
  • Geçmişi affetme (bilinçaltı temizliği)
  • Sporda nefes
  • Diksiyon ve kekemelikte nefes
  • Nefesle dikkat ve konsantrasyonu artırma,
  • İş ve okul hayatında başarıya yönelik nefes teknikler
  • Öğrencilerde nefesle dikkat ve konsantrasyon artırma
  • Amaca yönelik meditasyonlar ve yorumları

 

Eğitim süresi: 4 gün

Eğitmen: Yurdagül Saltık

Programı tamamlayan katılımcılar, Optimal Koçluk Nefes Koçluğu Eğitim Sertifikası almaya hak kazanırlar.

Pandemi sürecinde programımız zoom dijital platformunda canlı yayın olarak gerçekleştirilir.